W dniach 17-18 października  2013 roku w Centrum Szkoleniowym REKORD miała miejsce konferencja pod nazwą "Forum Użytkowników systemu Rekord.ERP". Jesienne spotkanie przedstawicieli przemysłu co roku cieszy się dużym  zainteresowaniem ze strony użytkowników oprogramowania autorstwa REKORDU.

W aktualnej edycji uczestniczyło ponad 50 klientów naszej firmy, którzy wzięli udział w wykładach, seminariach oraz indywidualnych konsultacjach z pracownikami firmy REKORD SI. Tematyka Forum koncentrowała się wokół „Elektronicznych dokumentów w biznesie” z wykorzystaniem pakietu Rekord.ERP.

Konferencję, jak co roku, rozpoczął prezes zarządu firmy REKORD – Janusz Szymura, który po przedstawieniu harmonogramu spotkania, zaznajomił słuchaczy z kierunkami rozwoju produktów firmy oraz strategią realizowaną na rynku przedsiębiorstw.

Prezes Szymura wymienił najważniejsze wydarzenia ostatniego roku, jakimi były: otwarcie Szkoły Mistrzostwa Sportowego REKORD oraz zakończenie wsparcia dla Firebirda 1,5. Podkreślił stabilny wzrost sprzedaży i dochodów, jak również omówił bieżące sprawy w działalności firmy, którymi są:

- usprawnianie komunikacji poprzez wprowadzenie portalu zgłoszeń serwisowych,

- rozwiązywanie problemów z połączeniami telefonicznymi,

- dalszy rozwój środowiska bazy danych Firebird.

Prezes REKORDU poruszył ponadto kwestie zmian technologicznych dotyczących tworzenia oprogramowania (wprowadzenie nowego środowiska Microsoftu .net MVC, zalety nowego środowiska oraz porównanie go z Delphi). Krótko zostały omówione również nowe produkty autorstwa firmy REKORD SI, w szczególności Lider 2 oraz eDokument 2.

Dalsza część konferencji objęła wykłady. Jako pierwszy wystąpił prof. dr hab.  Józef Matuszek z prelekcją: „Ergonomiczne kształtowanie systemów pracy”. Profesor przybliżył kwestie związane z szacowaniem czasu pracy, ergonomicznością pracy, aspektami ekonomicznymi, społecznymi, środowiskowymi i prawnymi. Zaprezentowane zostały urządzenia i oprogramowanie do mierzenia charakterystyki pracy na danym stanowisku. Na zakończenie, profesor Matuszek wskazał praktyczne przykłady wykorzystania niniejszych urządzeń oraz oprogramowania, podkreślając liczne wynikające z nich korzyści.

Kolejny wykład pod tytułem: „Dokumenty elektroniczne w pakiecie REKORD. ERP teraz i w przyszłości” wygłosił dr Janusz Mleczko, Główny konsultant ds. zarządzania produkcją w firmie REKORD oraz wykładowca akademicki. Przedstawił on możliwości zastosowania dokumentów elektronicznych w obszarach: budowy bazy wiedzy (głównie w technicznym przygotowaniu produkcji), zarządzania dokumentacją warsztatową, kontaktów z klientem oraz w obszarze systemu kontroli jakości. Omówione zostały również kwestie związane z fakturami elektronicznymi oraz platformami EDI.

W następnej kolejności odbyły się prezentacje firm zewnętrznych w zakresie platform wymiany dokumentów:

- Mirosław Żak z firmy GreenPost zaprezentował platformy internetowe związane z wymianą dokumentów (w szczególności e-faktur),

- Krzysztof Hoffman z ING Banku Śląskiego przedstawił system dystrybucji i płatności faktur elektronicznych,

- Alessandro Poma z Data Interchanche pokazał usługi integracji B2B oraz platformę wymiany dokumentów EDI.

Przed przerwą obiadową, Rafał Otocki z firmy REKORD SI przedstawił System Zgłoszeń Internetowych wykorzystywany w firmie REKORD do obsługi zgłoszeń serwisowych. W swojej prezentacji podkreślał on możliwości wykorzystania systemu także wśród klientów REKORDU.

Jednym z najważniejszych punktów konferencji był organizowany po raz kolejny konkurs na zastosowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych w dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwem, którego organizatorem była Fundacja Centrum Nowych Technologii. W czasie popołudniowej sesji uczestnicy konkursu przedstawili swoje pomysły:

- Waldemar Bryniak z Zakładów Mechanicznych „BUMAR-ŁABĘDY” S.A. zaprezentował możliwości modyfikacji w systemie Rekord.ERP, dotyczące: rejestracji godzin produkcyjnych i nieprodukcyjnych przez indywidualnego pracownika oraz na brygadę (wg jej składu); określania potrzeb materiałowych i rozchody materiałów w przypadku produkcji typu „remont konserwacyjny wozów” oraz pobierania z systemu danych rzeczywistych z wykonania planów budżetowych i przygotowanie ich do załadowania do hurtowni danych w systemie IBM.COGNOS;

- Mateusz Pękała z firmy Vertex S.A. omówił zagadnienia tworzenia dokumentacji produkcyjnej oraz jej obiegu w firmie Vertex, w tym tworzenia szablonów produkcyjnych oraz zbiorczych zleceń produkcyjnych;

- Krzysztof Ruśnica z firmy Vertex S.A. zaprezentował modyfikacje w systemie Rekord.ERP w zakresie uruchomienia rejestratora paczek (automatycznego magazyniera), który umożliwia automatyczne generowanie etykiet, ich edycję, rejestrowanie etykiet w systemie, tworzenie listy przewozowej;

- Arkadiusz Musiał z firmy SECO/WARWICK EUROPE przedstawi z kolei wdrożone rozwiązania informatyczne w oparciu o pakiet Rekord.ERP, obejmujące m.in.: uzupełnianie ofert danymi pochodzącymi z WSK (wewnętrzny system kontroli) w technologii xml, możliwość określania parametrów wszelkich urządzeń i tablic sterowniczych przy wykonywaniu szaf sterowniczych, jak również możliwość ustawiania okresu gwarancyjnego, tworzenia w systemie Lider raportów rozliczeń oraz kosztów zleceń.

 Nieodłącznym elementem konferencji był mecz piłki nożnej pomiędzy pracownikami firmy REKORD, a użytkownikami pakietu Rekord.ERP. Po dwóch przegranych w ubiegłych edycjach, tym razem górowali pracownicy REKORDU, którzy pokonali rywali 11:3

Po meczu odbyła się uroczysta kolacja, podczas której nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu Fundacji Centrum Nowych Technologii. Kapituła pod przewodnictwem Prezesa Fundacji Centrum Nowych Technologii - prof. dr hab. Józefa Matuszka podjęła decyzję o przyznaniu następujących nagród:

I miejsce – Krzysztof. Ruśnica – VERTEX S.A. Czechowice – Dziedzice,

II miejsce – Waldemar Bryniak – Zakłady Mechaniczne „BUMAR – ŁABĘDY” S.A. Gliwice,

III miejsce – Arkadiusz Musiał – SECO/WARWICK EUROPE – Świebodzin,

IV miejsce – Mateusz Pękała – VERTEX S.A.  Czechowice – Dziedzice.

Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy i gratulujemy realizacji w swoich przedsiębiorstwach zaawansowanych projektów informatycznych. Projekty te nie tylko bowiem ułatwiają  pracę użytkownikom, ale i przynoszą wymierne korzyści biznesowe firmie.

Tradycyjnie podczas spotkania przyznana została także nagroda „Informatyka Roku”. Informatykiem roku 2012/2013 został Arkadiusz Musiał z firmy SECO/WARWICK EUROPE ze Świebodzina. Za wieloletnia współpracę z REKORDEM podziękowania przyjął również nasz przedstawiciel - Pan Andrzej Kadler - właściciela firmy ZUI Syskom z Konina.

Podczas części artystycznej wieczoru wystąpiły niezwykle utalentowane wokalistki zespołu Singing Birds. Zespół tworzą półfinalistki 5 edycji "Must be the Music", laureatki wielu polskich konkursów wokalnych absolwentki prestiżowego Wydziału Piosenki w ZPSM II ST. Im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

W drugim dniu Forum szczegółowo zaprezentowany został nowy system analityczno - raportowy LIDER2. Porównano pierwszą i drugą wersję programu w zakresie źródeł i obrazowania danych, określono zasady migracji do nowej wersji oraz zaprezentowano konwersję istniejących zestawień oraz niezwykłej elastyczności i konfigurowalności nowego systemu. Specjaliści REKORDU zaprezentowali także zalety nowej, ósmej generacji serwerów HP oraz szereg rozwiązań technologicznych i programowych w zakresie zarządzania serwerami. Omówione zostały nowości w systemach finansowych i kadrowo – płacowych oraz nowości w systemach produkcyjno - logistycznych.

Podsumowując konferencję,  prezes Janusz Szymura podziękował wszystkim uczestnikom za wspólnie spędzony czas, a prelegentom za wkład włożony w przygotowanie swoich wystąpień. Wyraził on jednocześnie przekonanie, że konferencja zaowocuje pogłębieniem dotychczasowej współpracy i zaprosił  wszystkich do uczestnictwa w kolejnej edycji Forum.