Nowe e-usługi dla Gminy Lubin

4 grudnia 2019 roku Janusz Szymura, Prezes REKORDU SI i Tadeusz Kielan, wójt Gminy Lubin podpisali umowę na mocy której w Urzędzie Gminy w Lubinie wdrożone zostaną innowacyjne usługi e-administracji. Nowy system zastąpi funkcjonujące obecnie programy, dzięki czemu mieszkańcy Gminy będą mogli zdalnie załatwić większość spraw urzędowych.

Programy do obsługi finansów i księgowości, informacji przestrzennej, podatków, gospodarki odpadami, rejestracji czy wydawania koncesji na sprzedaż alkoholu zostaną ze sobą zintegrowane w ramach systemu, do którego przeprowadzony będzie transfer danych w pierwszym etapie projektu pod nazwą „Rozwój e-administracji w Gminie Lubin”.

Chcemy zapewnić mieszkańcom jak najwyższy poziom obsługi i ograniczyć do niezbędnego minimum konieczność przychodzenia do urzędu. Po wdrożeniu programu e-urząd niemal wszystkie formalności będzie można załatwić przez Internet – mówi Tadeusz Kielan, wójt Gminy Lubin.

- Lubin to kolejna gmina na Dolnym Śląsku, w której mamy możliwość wdrożenia pakietu Ratusz z zestawem e-usług dla mieszkańców. Wzrastająca liczba gmin na Dolnym Śląsku, które decydują się na współprace z nami, skłoniła mnie do tego, aby w niedalekiej przyszłości założyć przedstawicielstwo na Dolnym Śląsku - mówi Prezes Janusz Szymura.

Dzięki projektowi mieszkańcy będą korzystali z portalu Gminy Lubin. Z użyciem profilu zaufanego na platformie ePUAP będzie można wypełnić deklaracje, zapłacić podatki czy uiścić opłaty za śmieci, a także sprawdzić stan swoich zobowiązań, czy terminy najbliższych płatności. Mieszkaniec otrzyma także SMS-y z informacjami o zbliżającym się terminie płatności czy ważne komunikaty z  życia Gminy.

Łączna wartość projektu „Rozwój e-administracji w Gminie Lubin” – to 943 737,22 zł, z czego 653 368,20 zł wyniesie dofinansowanie pozyskane na ten cel środków Unii Europejskiej.

Termin zakończenia wdrożenia przewidziano na listopad 2020 roku.