Pakiet Ratusz w Murowanej Goślinie

Murowana Goślina to gmina miejsko-wiejska, położona w powiecie poznańskim, w województwie wielkopolskim. Należy do aglomeracji poznańskiej. Według danych z 2019 roku gminę zamieszkiwały 16 864 osoby. Miasto leży nad rzeką Wartą i jej dopływem Trojanką, na styku Pojezierza  Wielkopolskiego i Puszczy Zielonki.

28 sierpnia 2025 r. Gmina Murowana Goślina zawarła z firmą Rekord SI sp. o.o. umowę na realizację projektu pn. „Wsparcie rozwoju e-usług publicznych w samorządzie lokalnym Metropolii Poznań – Gminie Murowana Goślina”. Oficjalny start projektu miał miejsce 17 września w siedzibie Gminy z udziałem Burmistrz Justyny Radomskiej i Sekretarza Kamila Pajewskiego ze strony Urzędu oraz Prezesa Janusza Szymury i Dyrektora biura Rekordu SI w Poznaniu Marka Jagiełły.

W ramach projektu wdrożony zostanie zintegrowany system informatyczny RATUSZ, z którego korzystać będą pracownicy urzędu i jednostek organizacyjnych gminy.

Ratusz w Murowanej Goślinie. Źródło: Serwis informacyjny Miasta i Gminy Murowana Goślina.

Zakres wdrożenia obejmuje następujące obszary pracy urzędu i usługi dla mieszkańców:

  • tworzenie i rozwój e-usług publicznych,
  • podatki lokalne (od nieruchomości, rolny, leśny) oraz systemy współpracujące wraz z udostępnieniem danych,
  • podatek od środków transportowych oraz systemy współpracujące,
  • opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz systemy współpracujące,
  • zwrot podatku akcyzowego producentom rolnym oraz systemy współpracujące,
  • gospodarka odpadami komunalnymi,
  • opłaty lokalne (dzierżawy, wieczyste użytkowanie, przekształcenia, zajęcia pasa drogowego, ewidencja mienia publicznego, opłata za zezwolenia na sprzedaż alkoholi) oraz systemy współpracujące,
  • system do elektronicznego zarządzania dokumentami dla urzędu i jednostek,
  • systemy finansowo-księgowe wraz z JPK i Centralizacją VAT oraz wymianą informacji budżetowo-finansowych między jednostkami organizacyjnymi a gminą,
  • zaangażowanie (ewidencja umów i faktur),
  • planowanie i realizacja budżetu gminy (w tym obsługa i generowanie Uchwały Budżetowej oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej) wraz z integracją z systemem finansowo-księgowym,
  • ewidencja środków trwałych i pozostałych środków trwałych,
  • analizy i raporty,
  • systemy płacowo – kadrowe z Portalem Pracowniczym,
  • portal budżetowy dla jednostek organizacyjnych

- Projekt swoją skalą obejmuje niemal każdy aspekt działalności gminy, co będzie miało wpływ zarówno na mieszkańców Murowanej Gośliny jak i jej pracowników. Podpisana umowa z kolejną gminą z terenu aglomeracji poznańskiej niewątpliwie przyczyni się do standaryzacji usług świadczonych przez urząd na rzecz swoich klientów, podniesienia ich jakości oraz przepływu know-how pomiędzy wszystkimi interesariuszami wspomnianego obszaru. Końcowym odzwierciedleniem całego  przedsięwzięcia będzie uruchomienie w architekturze multitenant aplikacji na urządzenia mobilne mMieszkaniec, gdzie
w jednym narzędziu będzie można załatwić większość spraw z terenu aglomeracji poznańskiej w gminach korzystających
z rozwiązań Rekordu SI
- mówi Marek Jagiełło, Dyrektor biura w Poznaniu.

Projekt realizowany będzie w ramach Funduszy Europejskich dla Wielkopolski na lata 2021–2027. Wartość inwestycji to ponad 2,45 mln zł, a jej zakończenie planowane jest najpóźniej do września 2026 roku.

W sumie z usług Rekordu SI korzysta około 300 urzędów i 100 przedsiębiorstw produkcyjnych w całej Polsce.
W województwach wielkopolskim i lubuskim jest to 19 jednostek samorządu terytorialnego. 

Klienci Rekordu SI. Źródło: archiwum Rekordu SI.